De kering bestaat uit twee enorme deuren. De deuren zijn eigenlijk twee drijvende pontons die leeg naar hun plaats kunnen worden gebracht. Hier aangekomen laat men de deuren vol water lopen, zodat massieve barrières ontstaan. Als de kering weer open moet gaan, worden de deuren leeggepompt en worden ze naar buiten bewogen. Hier varen de deuren aan beide zijden weer in een soort droogdok met deur. De deur gaat dicht en het droogdok wordt leeggepompt. Zo worden de deuren dus droog bewaard, dit om corrosietechnische redenen.
Jaarlijks controleert Duik- en Bergingsbedrijf Europa de deuren van deze droogdokken op aanwezigheid van schades en/of vervuiling i.v.m. het goed blijven functioneren van deze kering. Diverse onderdelen worden vervangen en alles krijgt een goede schoonmaakbeurt.
Duik- en Bergingsbedrijf Europa werkt o.a. voor weg- en waterbouw, overheden en semi- overheden, scheepsbouw, scheepvaart en verzekeringmaatschappijen. Duik- en Bergingsbedrijf Europa is 24 uur per dag bereikbaar, 365 dagen per jaar!
Duik- en Bergingsbedrijf Europa B.V.
Buitenweistraat 5f
3372 BC Hardinxveld-Giessendam
info@duikbedrijfeuropa.nl